Apostolsko pismo Rosarium Virginis Mariae - Krunica Djevice Marije pape Ivana Pavla II., iz 2002. godine, naglašava jednostavnost i dubinu molitve krunice. Ona se uklapa u duhovni put kršćanstva koje nije ništa izgubilo od svježine svojih početaka i koje osjeća da »glasno dozove« Krista kao Gospodina i Spasitelja kao cilj ljudske povijesti, točku prema kojoj smjeraju želje povijesti i civilizacije. Papa veli da krunica u sebi sadrži dubinu nutarnje evanđeoske poruke. S njom vjernici idu u školu Marijinu, koja je model kontemplacije. Krunica je „sažetak evanđelja“. Osim toga papa spominje i tradicionalno pomagalo za moljenje krunice. Zrnca krunice su usmjerena prema križu, koji otvara i zatvara sam tijek molitve. Sve od križa polazi, njemu teži i po njemu, u Duhu Svetomu, dolazi Ocu.
Nekako, u pastoralnoj praksi, se na svetkovinu pedesetnice gleda isključivo kao zaseban blagdan ustanovljen u čast 3. božanskoj osobi, Duhu Svetomu. Ova se svetkovina svela na samo povijesnu činjenicu koja se toga dana dogodila. Za potpunije i pravilnije shvaćanje ovog blagdana moramo promatrati cjelokupnu liturgiju toga dana. Poveznice između Kristova vazmenog djela i Pedesetnice, u pastoralnoj praksi, sve više nam nestaju, zaboravljamo ih, dok nam liturgijski tekstovi predslovlja upravo govore suprotno.
Zašto djeca vole bajke? Jer na kraju sve se lijepo svrši. A uz to još su i kratke.
I mi odrasli volimo sretan završetak. I klanjanje pred Presvetim Oltarskim Sakramentom je poput bajke – kratko i slatko. Samo što na klanjanju nismo mi prinčevi, premda nekad u stvarnom životu to zaželimo biti.
Jedan je Princ i u Njega neprestano gledamo.
Dokument Mulieris dignitatem (Dostojanstvo žene) izdao je također Ivan Pavao II. 1988. godine. U tom apostolskom pismu papa povezuje Pavlovo oslovljavanje Marije „ženom“ (Gal 4,4) s riječima iz Knjige Postanka („Neprijateljstvo ja zamećem između tebe i žene, između roda tvojeg i roda njezina: on će ti glavu satirati, a ti ćeš mu vrebati petu.“). Najavljena žena se u punini vremena pojavila i to u središtu spasenjskog događaja.
Mnogo je stvari koji utječu na kvalitetu filma. Ali ono što se u današnje vrijeme zanemaruje jest pouka koju film nosi. Nažalost, iz nekih filmova nema puno pouka koje možemo izvući, a još je manje onih filmova, koji u cjelovitosti, prenose kršćanske poruke. Što je još gore neki filmovi obezvređuju kršćanske vrijednosti – ljubav, istinu, iskrenost, odnose u braku – i promoviraju svoje – moć, novac, osvetu, mržnju, ateizam, pobačaj, genetički inženjering, eutanaziju, seksualnost.
Poslije II. vatikanskog sabora izašli su još neki dokumenti o Blaženoj Djevici Mariji. Neki od tih dokumenata su Marialis cultus (1974.), Redemptoris mater (1987.), Mulieris dignitatem (1988.) i Rosarium Virginis Mariae (2002.).
Encikliku Redemptoris mater (Otkupiteljeva majka) izdao je Ivan Pavao II. proglasivši tu godinu marijanskom. Naslov ove enciklike je iz drevne marijanske antifone koja se pjevala u adventsko vrijeme – Blaga Majko Otkupitelja.
Unutar dogmatske konstitucije o Crkvi Lumen gentium (VII. poglavlje br. 52-69), II. vatikasnkog sabora, se najopširije govori o Blaženoj Djevici Mariji. Nekoliko je bilo nacrta za govor o Mariji, ali se ipak većina složila da se treba govoriti o Mariji unutar dokumenta o Crkvi.
Novi zavjet ne govori o posljednjim danima Isusove majke. Zato o Marijinu kraju života uglavnom saznajemo kroz vizije pojedinih kršćanskih mistika. Kršćani nisu dužni vjerovati u privatne objave (za razliku od službeno proglašenih. Jedna od naših mističara jest i blažena Anna Katharina Emmerich. čije su vizije objavljene u knjizi „Život Blažene Djevice Marije“.
Autor Djela apostolskih nas izvještava kako se nadomješta mjesto Judino. Iz biblijske egzegeze saznajemo kako je u narodu poznatiji bio Barsaba. I tadašnja zajednica je priželjkivala njega na mjesto Jude. I po tko zna koji put Božji planovi nisu ni slični našima. Za razliku od nas tadašnja zajednica prihvaća Božji izbor, ne pita Boga: Zašto ne misli kao što i oni misle? Osim toga prije svake važne odluke prethodi molitva.
Bogorodica (grčki Theotokis), kao pojam, javlja se na Istoku. Tim terminom nam Crkva pokazuje najveću njenu odliku, njezino bogomajčinstvo.
Nadbiskupijski centar za pastoral mladih „Ivan Pavao II.“ (NCM „Ivan Pavao II.“) mjesto je duhovnosti, susreta i obrazovanja; mjesto gdje mladi imaju mogućnost odgoja i rasta u vjeri, priliku za susrete s drugim i drugačijim, te mogućnost dodatnog obrazovanja.
VIZIJA: Mostovi povjerenja
MISIJA: Za sretniju budućnost mladih!
MOTO: ZA MLADE I BOLJE SUTRA